حمل کردن احمد مهران فر فیلمبرداری مهران احمدی

حمل کردن: احمد مهران فر فیلمبرداری مهران احمدی ماه رمضان پایتخت 5 بازیگران بازیگر پایتخت5 لبخند سریال

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی بازهم اوضاع به نفع پتروشیمی‌ها شد / رییس کنفدراسیون صادرات

    رییس کنفدراسیون صادرات گفت: بنابراین تمام شرایط جهت فعالیت همه شرکت‌ها اعم از پتروشیمی‌ها، کشاورزی و همه شرکت‌های صادراتی بصورت یکسان و به همان شیوه بخشنامه ابل

    بازهم اوضاع به نفع پتروشیمی‌ها شد / رییس کنفدراسیون صادرات

    رییس کنفدراسیون صادرات: بازهم اوضاع به نفع پتروشیمی ها شد

    عبارات مهم : بازار

    رییس کنفدراسیون صادرات گفت: بنابراین تمام شرایط جهت فعالیت همه شرکت ها اعم از پتروشیمی ها، کشاورزی و همه شرکت های صادراتی بصورت یکسان و به همان شیوه بخشنامه ابلاغی خواهد بود.

    درپی درخواست اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران جهت اصلاح پیمان سپاری ارزی، رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی اعلام کرد که اصلاح صورت گرفته، بازهم به نفع پتروشیمی و صنایع بزرگ شد. از سوی دیگر فاصله ۵۰ درصدی قیمت ارز در بازار آزاد و سامانه نیما جذابیت واردات را زیاد کردن می دهد و احتمال تکرار غلط های و پرسشها قبلی را زیاد می کند.

    به گزارش ایسنا، چندی پیش مدیر اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران طی نامه ای به معاون اول مدیر جمهور، ضمن اشاره به نبود بستر مورد نیاز جهت اجرای دستورالعمل طرح پیمان سپاری ارزی، خواستار اعمال اصلاحاتی در این طرح شد.

    بازهم اوضاع به نفع پتروشیمی‌ها شد / رییس کنفدراسیون صادرات

    وی با تاکید بر “ضرورت دوری از صدور بخشنامه های پیاپی بدون توجه به سازوکارهای اجرایی آن ها”، با ارائه هشت راهکار خواستار اصلاح دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی شد که در آن با اشاره به کاستی های موجود، صراحتا اعلام کرد که اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران با اجرای طرح پیمان سپاری موافق نیست.

    در این باره محمد لاهوتی – رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران، در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: تفاوت اصلاحیه صورت گرفته در این است که جهت تمام کالاها اعم از شرکت های کوچک و بزرگ که جهت برگشت ارز حاصل از صادراتشان مهلت در نظر گرفته شده، پتروشیمی ها، فلزات رنگی و فولادی ها نیز مشروط بر تایید وزارت صمت می توانند به غیر از عرضه ارز سامانه نیما، به روش واردات در برابر صادرات، واگذاری اظهارنامه ارزی به واردکننده یا سپرده گذاری برطرف تعهد کنند که قبلا فقط جهت صادرکنندگان کوچک و متوسطه ممکن بود.

    رییس کنفدراسیون صادرات گفت: بنابراین تمام شرایط جهت فعالیت همه شرکت‌ها اعم از پتروشیمی‌ها، کشاورزی و همه شرکت‌های صادراتی بصورت یکسان و به همان شیوه بخشنامه ابل

    رییس کنفدراسیون صادرات افزود: بنابراین تمام شرایط جهت فعالیت همه شرکت ها اعم از پتروشیمی ها، کشاورزی و همه شرکت های صادراتی بصورت یکسان و به همان شیوه بخشنامه ابلاغی خواهد بود.

    پیمان سپاری ارزی، خلاف قانون صادرات و واردات است

    این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه دولت پیمان سپاری ارزی را جهت بازگشت ارز حاصل از صادرات مطرح کرده هست، تصریح کرد: به طور کلی با پیمان سپاری مخالف هستیم و فکر می کنیم پیمان سپاری و اخذ تعهد جهت بازگشت ارز حاصل از صادرات جهت صادرات غیر پایه نفتی، خلاف قانون صادرات و واردات است.

    بازهم اوضاع به نفع پتروشیمی‌ها شد / رییس کنفدراسیون صادرات

    لاهوتی اظهار کرد: در حال حاضر، قیمت ارز بازار آزاد در صرافی ها و قیمت ارز در سامانه نیما فاصله چشم گیری پیدا کرده هست. گرچه براساس اظهار نظر مسئولان، ممکن است معاملات ارز آزاد، تنها سه درصد یا کمتر از کل ارز مورد تقاضا باشد ولی باید این واقعیت را بپذیریم که تاثیرپذیری قیمت ها در جامعه، از قیمت ارز در بازار آزاد بوده و این عنوان بر کل اقتصاد تاثیر منفی می گذارد.

    فاصله بیش از ۵۰ درصدی قیمت ارز در بازار آزاد و سامانه نیما

    رییس کنفدراسیون صادرات گفت: بنابراین تمام شرایط جهت فعالیت همه شرکت‌ها اعم از پتروشیمی‌ها، کشاورزی و همه شرکت‌های صادراتی بصورت یکسان و به همان شیوه بخشنامه ابل

    وی افزود: اگر انتظار این است که کل ارز صادراتی از طریق سامانه نیما وارد و مصرف شود، بعد بانک مرکزی بایستی تدابیری را اتخاذ کند که قیمت ارز نیمایی و بازار آزاد بهم نزدیک شوند، چراکه در غیراین صورت صادرکنندگان کالاهای غیر پایه نفتی، باید مواد اولیه خود را در بازار با قیمت ارز آزاد تهیه کرده و با تعهد ارزی با قیمت نیما که ۵۰ درصد کمتر از قیمت آزاد است واگذار کنند که عملا امکانپذیرنیست.

    لاهوتی با تاکید بر ضرورت کم کردن فاصله میان قیمت بازار ثانویه با بازار آزاد گفت: دولت در فروردین امسال با تعیین قیمت ۴۲۰۰ تومان جهت هر دلار، اعلام کرد که تنها این قیمت را به رسمیت می شناسد و هیچ گونه معامله خارج از این قیمت مجاز نیست. در حالیکه برنامه ای جهت به رسمیت شناختن بازار آزاد ارز نداشت. به همین علت فاصله قیمت دلار دولتی با بازار آزاد، جذابیت های زیادی را جهت دریافت ارز دولتی فراهم کرد و سوءاستفاده هایی را شکل داد و در نهایت دولت تصمیم گرفت با تمام افرادی که از دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده اند با کنترل قیمت ها یا دریافت مابه التفاوت ارزی، این فاصله را جبران کند.

    بازهم اوضاع به نفع پتروشیمی‌ها شد / رییس کنفدراسیون صادرات

    وی افزود: بر این اساس حتی موجی از انتشار فهرست شرکت ها و اسامی شکل گرفت که دلار دولتی با قیمت ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کرده ولی تخلف کرده اند ولی آیا نتیجه مورد نظر بدست آمد؟!

    خطر زیاد کردن واردات

    رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی اظهار کرد: در حال حاضر نیز قیمت دلار نیمایی با قیمت بازار آزاد تفاوت دارد و همین امر می تواند جذابیت واردات را مجددا زیاد کردن دهد و مباحث قبلی تکرار شود.

    این عضو شورای گفت وگوی دولت و بخش شخصی اظهار کرد: این در حالی است که بازار باید براساس سیاست شناور مدیریت شود و پیش رود و دولت در آن نقش نظارتی و تاثیرگذار داشته باشد که بتواند شکاف بین ارز بازار آزاد و نیما را با تفاوت حداکثر یک یا دو درصد حفظ کند. در غیراین صورت، بخشنامه ها و دستورالعمل های متعدد ارزی، علاوه بر اینکه بازار ارز را کنترل نخواهد کرد بلکه دولت را در رسیدن به اهداف خود با مسئله مواجه خواهد شد.

    واژه های کلیدی: بازار | صادرات | واردات | بازرگانی | پتروشیمی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار