حمل کردن احمد مهران فر فیلمبرداری مهران احمدی

حمل کردن: احمد مهران فر فیلمبرداری مهران احمدی ماه رمضان پایتخت 5 بازیگران بازیگر پایتخت5 لبخند سریال

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی متوقف نشده است ، آمادگی کشور جهت پرتاب 3 ماهواره، اعزام انسان به فضا&quot، پروژه &quot

    رئیس شرکت فضایی کشور عزیزمان ایران با تاکید بر اینکه سه ماهواره “دوستی”،‌ “پیام” و “ناهید 1” آماده بوده و به زودی پرتاب می‌شوند،‌ گفت: ساخت ماهواره “ناهید 2” به

    متوقف نشده است ، آمادگی کشور جهت پرتاب 3 ماهواره، اعزام انسان به فضا&quot، پروژه &quot

    آمادگی کشور جهت پرتاب 3 ماهواره/پروژه "اعزام انسان به فضا" متوقف نشده است

    عبارات مهم : پروژه

    رئیس شرکت فضایی کشور عزیزمان ایران با تاکید بر اینکه سه ماهواره “دوستی”، “پیام” و “ناهید 1” آماده بوده و به زودی پرتاب می شوند، گفت: ساخت ماهواره “ناهید 2” به آخر رسیده که امیدواریم تا آخر برنامه ششم آماده پرتاب شود.

    به گزارش ایسنا دکتر مرتضی براری در نشست خبری امروز به مناسبت هفته جهانی فضا با اشاره به طراحی و ساخت ماهواره های بومی در کشور، افزود: ما تاکنون از سوی محققان کشور موفق به ساخت ماهواره های سنجشی و مخابراتی شده است ایم.

    وی از آماده پرتاب بودن سه ماهواره خبر داد و یادآور شد: دو ماهواره مراحل نهایی را طی می کند.

    متوقف نشده است ، آمادگی کشور جهت پرتاب 3 ماهواره، اعزام انسان به فضا&quot، پروژه &quot

    وی در این باره خاطرنشان کرد: ماهواره “دوستی” دانشگاه صنعتی شریف، ماهواره “پیام “دانشگاه امیرکبیر و ماهواره “ناهید 1” آماده پرتاب هستند.

    رئیس شرکت فضایی ماهواره “دوستی” دانشگاه شریف را از نوع ماهواره های سنجشی دانست و گفت: ماهواره های “دوستی” و “ناهید” در مدار 250 کیلومتری قرار خواهند گرفت و طول عمر آن ها تا یک سال است.

    رئیس شرکت فضایی کشور عزیزمان ایران با تاکید بر اینکه سه ماهواره “دوستی”،‌ “پیام” و “ناهید 1” آماده بوده و به زودی پرتاب می‌شوند،‌ گفت: ساخت ماهواره “ناهید 2” به

    وی با بیان اینکه ماهواره “پیام” دانشگاه امیرکبیر از نوع ماهواره های عملیاتی است که در مدار 500 کیلومتری زمین قرار می گیرد، ادامه داد: امیدواریم که با نهایی شدن مراحل اداری، پرتاب این سه ماهواره در دستور کار قرار گیرد و ما امیدواریم که تا آخر سال این سه ماهواره پرتاب شود.

    وی با اشاره به سایر دستاوردهای فضایی کشور، اظهارکرد: در سال 92 همزمان با فعالیت دولت، “کاوشگر پژوهش” و در سال 93 ماهواره “فجر” و در روز 5 مرداد سال 96 ماهواره بر “سیمرغ” پرتاب شدند.

    وی در عین حال با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور در حال گذر از ماهواره های تحقیقاتی به سمت پرتاب ماهواره های عملیاتی هست، خاطرنشان کرد: به گونه ای که کشور از ماهواره هایی با ظرفیت 50 کیلوگرم در مدار 250 کیلومتری به ساخت ماهواره های 250 کیلوگرمی و قرار گرفتن در مدار 500 کیلومتری رسیده است.

    متوقف نشده است ، آمادگی کشور جهت پرتاب 3 ماهواره، اعزام انسان به فضا&quot، پروژه &quot

    به گفته وی، به این ترتیب رشد در مدار قرار گرفتن ماهواره ها دو برابر و وزن ماهواره های ساخته شده است پنج برابر زیاد کردن داشته که این اعداد نشان می دهد کشور در حوزه پرتاب گرها رشد 10 برابری داشته است.

    براری همچنین از طراحی و ساخت ایستگاه های چند منظوره خبر داد و گفت: این ایستگاه ها علاوه بر ماهواره های داخلی قادر به ارائه خدمات به ماهواره های بین المللی نیز هستند.

    رئیس شرکت فضایی کشور عزیزمان ایران با تاکید بر اینکه سه ماهواره “دوستی”،‌ “پیام” و “ناهید 1” آماده بوده و به زودی پرتاب می‌شوند،‌ گفت: ساخت ماهواره “ناهید 2” به

    وی با تاکید بر اینکه ماهواره “ظفر” تا آخر سال کامل می شود، افزود: این یک ماهواره سنجشی با دقت 22.5 میلیمتر است.

    براری با تاکید بر اینکه نشانه ما دستیابی به ماهواره های سنجشی با دقت یک متر تا افق 1404 هست، یادآور شد: همزمان با توسعه فناوری های فضایی خرید ماهواره های ملی سنجشی را نیز در دستور کار داریم.

    متوقف نشده است ، آمادگی کشور جهت پرتاب 3 ماهواره، اعزام انسان به فضا&quot، پروژه &quot

    وی با بیان این که بر این اساس سال گذشته قرارداد خرید این ماهواره انجام شده است و پرداخت 60 درصد آن نیز صورت گرفته هست، ابراز امیدواری کرد که طی برنامه ریزی های انجام شده است این ماهواره به زودی خریداری شود.

    توافق با وزارت علوم در حوزه فضایی

    رئیس شرکت فضایی با اشاره به توافقات انجام شده است با وزارت علوم، خاطرنشان کرد: به منظور طراحی و ساخت ماهواره “پارس 2” با دقت پنج تا ده متر با وزارت علوم توافقاتی صورت گرفته است که بر اساس آن بتوانیم یک ماهواره کاملا عملیاتی و مبتنی بر کاربردهای مشخص ساخته شود.

    وی با تاکید بر اینکه تا چند هفته آینده این توافقات نهایی می شود، ادامه داد: بر اساس این توافقات مقرر شد که طراحی و ساخت ماهواره “پارس 2” با همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاهی و همچنین شرکت های فناور صورت گیرد.

    براری اضافه کرد: براساس برآوردهای انجام شده است پیشرفت فناوری های فضایی در کشور 78 درصد هست، در حالی که در کشوری مانند هند پیشرفت 50 درصدی داشته است.

    رئیس شرکت فضایی همچنین با بیان اینکه ساخت ماهواره “ناهید 2” به آخر رسیده هست، ابراز امیدواری کرد که تا آخر برنامه ششم آماده پرتاب شود.

    ماهواره مصباح

    براری با اشاره به آخرین مذاکرات در خصوص بازگرداندن ماهواره مصباح به کشور یادآور شد: کارگروهی در این زمینه به شدت در حال پیگیری هستند و تلاش هستیم که بتوانیم با مشورت این ماهواره را که کار آن با همکاری یک کشور خارجی انجام شده، به کشور بازگردانیم.

    وی با تاکید بر اینکه ماهواره مصباح یک ماهواره مخابراتی هست، اظهارکرد: مدل طراحی شده است از این ماهواره مدل تجاری نیست، از این رو فناوری های آن قدیمی نشده و قادر است عملیات حداقلی ماهواره های مخابراتی را اجرایی کند.

    اقتصاد فضایی

    رئیس شرکت فضایی با بیان اینکه سهم اقتصاد جهانی از فناوری های فضایی 45 صدم جی دی پی هست، گفت: آینده نگری می شود که این میزان تا 20 سال آینده به 20 درصد جی دی پی برسد.

    وی توسعه زیرساخت های فضایی را از اولویت های این شرکت نام برد و یادآور شد: ما جهت این منظور یک برنامه 10 ساله از سال 85 تا 94 تدوین کردیم که در این بازه زمانی 10 ساله اقدام به توسعه فناوری های فضایی کردیم و توفیقاتی را نیز داشته ایم، به گونه ای که در حال حاضر کشور عزیزمان ایران جزو 9 کشور اول دنیا در دستیابی به تناوب کامل فضایی است.

    براری طراحی و ساخت ماهواره های بومی و پرتاب آن و قرار دادن ماهواره ها در مدار و ارتباط برقرار کردن با ماهواره ها را از جمله دستاوردهای کشور عزیزمان ایران در حوزه فضایی نام برد و یادآور شد: در برنامه دوم که تا سال 1404 ادامه دارد، اقدام به توسعه و تثبیت صنعت فضایی و همچنین ساخت ماهواره های عملیاتی و قرار دادن آن در مدار را در دستور کار داریم.

    رئیس شرکت فضایی با تاکید بر اینکه جهت اجرای برنامه 10 ساله دوم شرکت فضایی سه اولویت را مدنظر قرار دادیم، خاطرنشان کرد: استفاده حداکثری از سبدهای حمایتی دولت، از بین بردن تصدی گری در اجرای پروژه های فضایی و جذب سرمایه های بخش شخصی از جمله برنامه های ما جهت اجرای سند دوم 10 ساله فناوری های فضایی به شمار می رود.

    وی اضافه کرد: بر این اساس ما در تلاش هستیم تا خوابیدن فراهم کنیم که همکاری حداکثری بخش شخصی جهت سرمایه گذاری در فناوری های فضایی را داشته باشیم.

    تلاش و برنامه ریزی جهت حضور بخش شخصی در حوزه فضایی

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تلاش های شرکت فضایی جهت همکاری با بخش شخصی خاطرنشان کرد: جهت این منظور اولویت هایی را جهت حضور استارتاپ ها در فناوری فضایی تعریف کردیم که از آن جمله می توان به حوزه های خدمات شهری، کشاورزی، محیط زیست، هواشناسی و مدیریت بلایای طبیعی اشاره کرد.

    وی اضافه کرد: علاوه بر آن در برنامه ششم توسعه سرمایه گذاری 3 هزار و 600 میلیارد تومانی جهت بخش فضایی در نظر گرفته شده است است که از این میزان 900 میلیارد تومان باید از سوی بخش شخصی تامین شود؛ از این رو ما در تلاش هستیم تا سرمایه های بخش شخصی را جذب کنیم.

    5 کشور نوظهور در حوزه فضایی

    رئیس شرکت فضایی ادامه داد: کشورهای ایران، پاکستان، عربستان، امارات متحده عربی و رژیم اشغالگر قدس از جمله 5 کشور نوظهور در عرصه فضایی معرفی شده است اند.

    وی ادامه داد: اکثر این کشورها با سرمایه گذاری های کلان و با همکاری های جهانی حرکت خود را در حوزه فضایی شروع کردند، ولی کشور عزیزمان ایران با تلاش متخصصان داخلی وارد این حوزه شده است است.

    براری ابراز امیدواری کرد که با تلاش های انجام شده است در دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان کشور عزیزمان ایران بتواند تا سال 1404 به رتبه اول منطقه در این عرصه دست یابد.

    توضیح مدیر شرکت فضایی در خصوص اعزام انسان به فضا

    رئیس شرکت فضایی در خصوص اجرای پروژه اعزام انسان به فضا گفت: این پروژه از دستور کار این شرکت خارج نشده و همچنان پیگیری می شود.

    وی در عین حال خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولویت ما ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در بخش های فضایی است که جهت توسعه این بخش تا سال 1404 وقت نیاز داریم.

    براری گفت: در حال حاضر پروژه اعزام انسان به فضا متوقف نشده هست. جهت اجرای این پروژه مبلغ 12 میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده است بود که این میزان محقق نشد.

    تاخیر در برگزاری جلسات شورای عالی فضایی

    رئیس شرکت فضایی در خصوص وقت اجرای جلسه شورای عالی فضایی گفت: برگزاری جلسات شورای عالی فضایی در اولویت مدیر جمهور است و ما در حال پیگیری مصوبات این شورا هستیم.

    وی اضافه کرد: ما در تلاش هستیم تا به زودی جلسات این شورا برگزار شود.

    واژه های کلیدی: پروژه | برنامه | فناوری | ماهواره | ماهواره | برنامه ریزی | اخبار علمی و آموزشی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار